Laden...

FAQ

Heeft u een vraag? Probeer dan eerst onze meest gestelde vragen.

1. Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling binnen heb?
We raden altijd aan, zeker bij twijfel van uw zijde, om even contact met ons te zoeken op een manier dat u het fijnst vindt. Over het algemeen kunnen wij bestelde producten binnen 2 werkdagen op de plaats van bestemming afleveren. Als u enorme haast heeft kunt u informeren over de 'same day' delivery bij ons die tegen meerprijs soms ook is te realiseren (afhankelijk van de voorraden).
2. Als ik mijn nummer wil behouden met een abonnement, is dat altijd mogelijk?
Alleen als uw abonnement bij uw huidige provider vrij is om over genomen te worden. Weet u niet wanneer uw abonnement afloopt bij uw huidige provider? Onder het knopje 'contact' bovenaan deze pagina kunt u contact met ons opnemen en we willen u graag hierbij helpen.
3. Kloppen alle foto's bij de producten?
Wij doen er alles aan om de juiste foto's bij de producten te plaatsen. Toch kan het voorkomen dat u een andere kleur ziet bij een product dan dat u uitkiest. Heel misschien komt het ook voor dat we een verkeerde foto hebben geüpload bij het product. In dat geval willen we vragen of u ons hiervan op de hoogte wilt stellen.
4. Ik heb een klacht over mijn huidige provider, wat moet ik doen?
Vertel ons rustig uw klacht. We kunnen kijken of we misschien kunnen bemiddelen tussen u en de provider of als we er niet uit komen of er misschien gebruik gemaakt kan worden van een klachtencommissie.
5. Mijn telefoon is kapot, wat nu?
Lees aub dit hele bericht! U kunt uw toestel versturen naar PhoneBucks / t.a.v. afdeling RMA [hier uw bestelbon-nr] / Postbus 26 / 7600 AA Almelo. Vermeld duidelijk uzelf als afzender, de klachtomschrijving van uw toestel en indien mogelijk de voeg ook de aankoopbon bij. Verzending aan ons geschiedt geheel op eigen risico!
6. Ik ben het niet eens met een bepaald punt in de algemene voorwaarden. Wat moet ik doen?
Vertel ons welk punt en wellicht passen we daarop de hele algemene voorwaarden wel aan, en wellicht maken we voor jou alleen een uitzondering.
7. We hebben een grote onderneming met meer dan 10 aansluitingen. Doet PhoneBucks dat ook wel?
PhoneBucks heeft zelfs ondernemingen geholpen welke 2.000 telecomaansluitingen in de portefeuille had. Als uw onderneming meer dan 1 telefoon heeft kunnen we al een ondernemers bundel voor u samenstellen. Juist, samenstellen, want ondernemers krijgen van ons altijd maatwerk!! U kunt ons een mailtje sturen naar: abonnementen@phonebucks.nl
8. Zijn er nog affiniteiten met andere ondernemers?
Jazeker. Zo hebben we goede connecties met iBrandz Media, de onderneming welke onze webshop gebouwd heeft. De Leasemakelaar is een bedrijf wat ervoor zorgt dat onze adviseurs rond kunnen rijden en Handels- en Incassobureau Twenthestad B.V. verzorgt samen met mr. O. Hammerstein (Hammerstein Advocaten) onze achterstallige nota's.
9. Ik heb een bevestiging dat mijn pakket al opgestuurd is, maar ik heb hem nu nog steeds niet binnen.
Als we een pakket verstuurd hebben krijg je automatisch een Track&Trace code welke je kunt intypen op tracktrace.nl of op ups.com. Als daar staat dat het pakket al afgegeven is en je hebt het nog niet in huis moet je direct ons opbellen!! Het kan zijn dat je pakket bij de buren is afgegeven of dat het misschien is ontvreemd. Wij willen graag zekerheid dat het goed afgewerkt wordt, vandaar dat we tot op het moment dat het toestel bij je zelf in de handen ligt er nauw bij betrokken zijn. Klant is koning, toch? ;)
10. Werken jullie zelf ook met voorraden?
Nee, en dat heeft meerdere redenen. We werken samen met een grote groothandel erg dichtbij waar wij gelegen zijn. Hierdoor is het mogelijk om producten daar op te halen en dezelfde dag te verzenden. Zo verzorgen we ook nog eens dat we de laatst bekende prijs kunnen hanteren, wat vaak ook de laagste prijs is op dat moment. Een win-win situatie natuurlijk, want ook onze veiligheid staat bij ons op een hoog plan. Onze werknemers en klanten verdienen het om veilig geholpen te worden; dit in tegenstelling tot veel winkels in de binnenstad waar ook overvallers lopen en u zomaar getuige kunt worden van een winkeloverval. Dus kort maar krachtig: we hebben geen voorraden maar leveren wel snel!
11. Als ik een abonnement neem, heb ik dan ook snel mijn telefoon?
Wanneer we van de provider een bevestiging hebben ontvangen van akkoord zullen we niet langer wachten om het toestel aan u op te sturen. Wij gaan er van uit dat de informatie die we krijgen correct is, maar als dat niet zo blijkt te zijn en het nummerbehoud wordt afgewezen (bijvoorbeeld vanwege een lopend contract bij de huidige provider), dan wordt er een nieuw nummer aan u toegewezen en zit u wel 'vast' aan het contract. Het is daarom erg belangrijk dat u ons de juiste informatie doorgeeft wanneer uw abonnement is afgelopen bij de huidige provider.
12. Ik ben woonachtig in België; kan ik wel iets kopen? I'm living in another country, is it possible to order something by PhoneBucks? / Ich wohne in Deutschland. Können wir Handel kaufen?
Dat is zeker mogelijk. We proberen in Nederland binnen 1 dag te leveren en in België; geldt dezelfde regel. Vandaag bestellen voor 17:00 is morgen bellen (mits het product op voorraad is) No problem. Please send us an e-mail to make the order complete: info@phonebucks.nl (Thanks) Kein thema! Sie können etwas bei uns kaufen und wir gehen das Produkt senden. Das Produkt ist innerhalb 1-2 Tagen bei ihnen. Schick uns ein mail: info@phonebucks.nl (Danke)
13. Ik heb een telefoon elders gekocht, kan ik hem wel bij jullie verzekeren?
Bij PhoneBucks staan we graag voor u klaar. Als u uw telefoon wilt verzekeren terwijl deze niet bij ons is gekocht dan hebben wij daar geen problemen mee. We hebben wel een kleine voorwaarde: de telefoon mag niet ouder dan 14 dagen zijn (factuur moet overlegd worden). Ook is het mogelijk om telefoons te verzekeren die bij ons zijn aangekocht.
14. Ik wil een telefoon kopen, maar zonder abonnement!
Alle telefoons die we verkopen zijn zonder abonnement. Alleen als u wel een keuze maakt bij één van de providers dan koopt u het toestel wel met een abonnement. Dus zonder abonnement kopen is gewoon op de knop 'bestellen' klikken. We gaan in de toekomst hier wel aan werken om dit simpeler te maken.
15. Herroepingsrecht en afkoelingsperiode, hoe zit dat?
Wij willen dat onze klanten tevreden zijn. U ontvangt daarom niet alleen garantie op uw producten maar we geven u ook graag, zoals de Nederlandse en Europese Wet ook van ons verlangen, de mogelijkheid om af te zien van uw bestelling. Wij hanteren hierbij de nieuwste regels die vanaf januari 2014 gelden; u mag dan namelijk gebruik maken om 14 werkdagen na het ontvangen van uw bestelling een beroep doen op herroeping; na deze melding krijgt u van ons nog eens 14 dagen de tijd het pakketje aan ons te retourneren. U krijgt dan het totaal factuurbedrag retour binnen 14 dagen (verzendkosten naar ons toe worden dus helaas niet vergoed, de verzendkosten die u bij de bestelling heeft betaald dus wel). Vaak krijgt u van ons al uw geld op het moment dat het product in goede orde bij ons is ontvangen (doorgaans is dat dus 2 werkdagen). Hoe u dit kunt doen? U kunt ons een belletje doen of een mailtje sturen via onze contactpagina en wij zullen de rest voor u opstarten.
16. Ik heb gekozen voor overboeking. Wanneer moet ik betalen?
Wanneer u gekozen heeft voor de betaalmethode 'overboeking' dan versturen wij pas uw bestelling zodra de betaling bij ons is bijgeschreven. U kunt dit wel versnellen door een printscreen te maken van uw betaling en deze door te sturen naar onze e-mail. Na controle hiervan zullen we de goederen vervolgens opsturen. Achteraf betalen is enkel mogelijk indien u bent ingeschreven bij de KvK en ten minste reeds € 5.000,- bij PhoneBucks heeft besteed. Daarna is het kredietmaximum € 1.000,- en na enkele betalingen / bestellingen is dit bij te stellen.
17. Wij zijn een bedrijf ingeschreven in België. Kunnen wij BTW-vrij inkopen verrichten?
Dat is mogelijk. U dient eerst een account aan te maken op onze website en alle velden volledig in te vullen, inclusief uw BTW-nummer in België. Zodra het account is aangemaakt kunt u ons een email versturen met het verzoek uw account vrij te stellen van BTW. Na verificatie zal dit gebeuren binnen (meestal) 24 uur of nog sneller.
18. Hoe gaat jullie klachtenprocedure in zijn werk?
We vinden het vervelend als klanten van ons het gevoel hebben dat we niet goed geholpen hebben. Daarom hebben we een e-mailadres waar je met jouw problemen over PhoneBucks terecht kunt: klachten@phonebucks.nl. Leuk om te weten: hier hebben we tot op heden nog geen e-mail op mogen ontvangen. Kunnen wij niet een passende oplossing bieden, dan is het mogelijk om uw geschil te melden bij Stichting WebwinkelKeur. Ook is het mogelijk om als consument je klacht te deponeren, zolang deze niet in behandeling is genomen door derden, bij het ODR (Online Dispute Resolution) platform van de Europese Comissie. Dit ODR platform is te vinden via de volgende link: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Belangrijk: We raden je aan om je klacht eerst aan te melden bij PhoneBucks, pas wanneer wij niet met een oplossing kunnen andere instanties aan het werk, want deze zullen je ook zeggen je eerst te melden bij het verkooppunt.